پنجشنبه ۰۹ شهریور ۰۲

زهکشی فلاورباکس چه مزایایی دارد؟

وب سایتی درباره فلاورباکس ها و گلدان های جعبه ای که در فضای باز کربرد دارند

زهکشی فلاورباکس چه مزایایی دارد؟

۹ بازديد

فلاورباکس بالکن را به یک واحه کوچک تبدیل می کنند. با این حال، اگر در جعبه گل به دلیل عدم وجود سوراخ، آب زیادی وجود داشته باشد، گیاهان می میرند. بنابراین باید به زهکشی بهینه توجه کرد.


فلاورباکس

غرقابی

دلیل اینکه فلاور باکس باید تخلیه شود غرقابی است. زمانی اتفاق می‌افتد که باران مداوم می‌بارد یا اگر به گیاهان داخل جعبه آب بدهید. زیرا در هر دو حالت، اگر آب خنک از سوراخ زهکشی خارج نشود، در گلدان جمع می شود. اگر آب در جعبه های گل ایستاده باشد، گیاهان رنج می برند زیرا پای آنها دائما خیس است. زیرا آنها نمی توانند این شرایط را در دراز مدت تحمل کنند. نتیجه این است که ریشه ها شروع به پوسیدگی می کنند که منجر به مرگ گیاهان در جعبه گل می شود.

 

جعبه گل بدون سوراخ

فلاور باکس بدون سوراخ در انواع مختلفی از مواد موجود است. با این حال، مشکل غرقابی مستقل از جنس و اندازه کاشت است. بنابراین در هنگام خرید باید از سوراخ های زهکشی آن اطمینان حاصل کنید. با یک نعلبکی مناسب، از ریختن آب اضافی روی زمین یا چکیدن آب به بالکن یا پیاده رو زیر جلوگیری می کنید.

نکته: از آنجایی که فلاور باکس‌های بدون سوراخ معمولاً بسیار ارزان‌تر از جعبه‌های سوراخ‌دار هستند، حتماً باید بررسی کنید که آیا سوراخ‌های زهکشی دارند، مخصوصاً در مورد جعبه‌های بالکن بسیار ارزان.

جعبه گل را آبکش کنید

باید اذعان داشت که هنگام خرید کاشت، ظاهر و قیمت نقش مهمی دارد. علاوه بر این، گیاهان اغلب به طور همزمان خریداری می شوند. بسیاری از صاحبان بالکن تنها زمانی که جعبه ها کاشته می شوند، شگفتی بد را در خانه می بینند. اما نگران نباشید، یک راه موثر برای محافظت از گیاهان شما در برابر غرقابی وجود دارد.

 

سوراخ ها را دریل کنید

مؤثرترین روش، اگرچه همیشه آسان‌ترین روش نیست، حفاری سوراخ‌های زهکشی در گلدان است. با این حال، نباید سوراخ های زیادی در خاک حفر کنید تا زیر وزن خاک و گیاهان ترک نخورد. به عنوان مثال، سه سوراخ زهکشی در فواصل منظم برای یک باکس بالکن به طول 80 سانتی متر کافی است.

در جعبه گل سوراخ کنید

جعبه های سفالی / سفالی / سرامیکی

این مواد نیاز به مته و نوار دارند. برای جلوگیری از خرد شدن جعبه ها هنگام سوراخ کاری باید به نکات زیر توجه کرد:

  • استفاده از مته مناسب (بسته به جنس)
  • در مورد موادی که به راحتی می پرند، ناحیه سوراخ شده را با چند نوار چسب بپوشانید
  • جعبه را روی یک سطح نرم (مانند پلی استایرن یا روزنامه های قدیمی) قرار دهید (ارتعاشات را جذب می کند)
  • هرگز داخل حفره سوراخ نکنید
  • به آرامی، به صورت کنترل شده و با سرعت کم سوراخ کنید
  • برای مواد حساس: جهت ضربه را روشن نکنید

جعبه های فلزی / روی

از مته فلزی برای جعبه های گل ساخته شده از روی، فولاد ضد زنگ یا فولاد کورتن استفاده کنید. مته باید ده سانتی متر ضخامت داشته باشد. برای اینکه جعبه جا ندهد باید از تخته چوبی به عنوان پایه استفاده کنید.

جعبه های پلاستیکی

  • روش های مختلفی برای سوراخ کردن جعبه های پلاستیکی وجود دارد:
  • چاقوی دندانه دار
  • پیچ گوشتی
  • دستگاه حفاری

نکته: از آنجایی که جعبه های پلاستیکی نیز ممکن است ترک بخورند، باید از مته فقط با پلاستیک مرغوب استفاده کنید.

 

جایگزین سوراخ ها

جعبه گل با ذخیره آب

امروزه بسیاری از فلاور باکس ها دارای مخزن آب هستند. این به معنای یک سیستم آبیاری یکپارچه است که آب را در صورت نیاز به گیاهان تامین می کند. این گلدان های گیاهی سوراخ زهکشی ندارند زیرا مخزن آب در کف جعبه گل قرار دارد. خاک یا گیاهان در گلدان بالا قرار دارند. ارتباط بین ریشه و آب، به عنوان مثال، از طریق:

آبیاری از طریق فتیله
  • نوارهای پارچه ای یا پشمی
  • فتیله ها
  • مخروط پر از خاک

یک نشانگر سطح آب زمان آبیاری را به شما نشان می دهد. سرریز از آب زیاد در جعبه گل و غرق شدن آب پس از بارندگی شدید یا آبیاری با نیت خوب جلوگیری می کند. زیرا آب اضافی پس از آن از کاشت n فرار می کند. برای اطمینان از این امر، گیاهان آبیاری نمی شوند، اما آب وارد یک گردن پرکننده جداگانه می شود. با این حال، با این سیستم مشخص نیست که آیا سرریز در باران مداوم نیز کار می کند یا خیر.

آبیاری قطره ای

با این شکل از آبیاری، یک شلنگ در جعبه های بالکن قرار می گیرد. این دارای سوراخ‌های کوچک یا دستگاه‌های قطره‌ای در فواصل زمانی منظم است که آب را به مقدار کم آزاد می‌کند تا غرقابی ایجاد نشود. با این حال، این شکل از آبیاری فقط برای جعبه های بالکن که از باران محافظت می شوند کار می کند.

سوالات متداول

آیا زهکش به زهکشی فلاور باکس کمک می کند؟




آره. زهکشی فلاورباکس از تجمع آب اضافی در خاک جلوگیری می کند. با این وجود، کاشت ها باید دارای سوراخ های زهکشی باشند تا آب از طریق لایه زهکشی تخلیه شود. در صورت بارندگی مداوم، ممکن است زهکشی دیگر نتواند آب باران را جذب کند.

گودال هایی در جعبه های گل من شکل گرفته اند. چه باید کرد؟

در این صورت باید فورا اقدام کنید. برای زهکشی، گیاهان و تمام خاک را از جعبه پنجره جدا کنید. پس از خشک شدن جعبه، خاک جدید و خشک را پر کنید. قبل از کاشت مجدد، ریشه های پوسیده را از گیاهان جدا کنید. با کمی شانس و آب و هوای خشک، گیاهان بهبود می یابند.

چگونه می توانم سوراخ های از قبل آسیاب شده را در جعبه گل برش دهم؟

یک چاقوی دندانه دار در اینجا کمک می کند، که با آن در امتداد لبه برش می دهید. همچنین می توانید از پیچ گوشتی نیز استفاده کنید. در هر صورت باید مراقب باشید که فلاور باکس ترک نخورد و غیر قابل استفاده نشود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.